Thursday, July 15, 2010

Žarko Đurović, Trener Košica, o početku slovačkog šampionata

Pre samo nekoliko meseci Žarko Đurović je u tandemu sa Goranom Milojevićem krenuo u “nemoguću misiju”. Košice su bile na poslednjem mestu na tabeli, klubu je pretila selidba u niži rang takmičenja. Međutim, tandem srpskih trenera napravio je čudo, osvojena su 24 boda na 14 utakmica, a Košice su prolećni deo prvenstva završile kao treće na tabeli.
- Klub je hteo da nas zadrži obojicu, ali je Milojeviću iskrsla bolja ponuda – započinje Đurović. - Ostao sam ja, da sa potpuno podmlađenim timom ponovim dobre igre i rezultate, što mi, moram da priznam, neće biti nimalo lako.
Ko se od slovačkih ekipa izdvaja po finansijama i snazi tima, uoči početka novog prvenstva?
- Situacija u ovdašnjem fudbalu je veoma slična našoj. Žilina i Slovan su najjači, bogati klubovi. Drže ih privatnici i trebalo bi da se desi pravo čudo pa da neko treći osvoji titulu prvaka Slovačke. Nažalost, moram da istaknem da su i po regularnosti takmičenja Slovaci i Srbi kao “braća”. Veći i bogatiji je uvek u povlašćenom položaju.
Ima li još sličnosti?
- Ima. Prvenstvo možda neće ni početi ovog vikenda. Razlozi su finansijske prirode. Neki od sponzora nisu uplatili zajednici klubova koliko je trebalo. Valjda će se sve regulisati za dobrobit fudbala – nada se Đurović.
Ko će se boriti za izlazak u Evropu?
- Ružomberok, Nitra, Bistrica... Trnava ima zanimljiv tim, trebalo bi da bude pri vrhu.
Najugroženiji timovi?
- Dunajska Sreda i Zlate Moravce će najviše strepeti. Ipak, iz slovačke prve lige ispada samo jedna ekipa, neće valjda biti velike “frke”.
Mislite na vaše Košice?
- Nadam se da ne mislim. Mi bismo, uz Dubnicu i Prešov, morali negde u sredinu tabele. Imamo mladu ekipu, otišlo je mnogo iskusnih igrača. Zato sam na oprezu.
Favoriti prvog kola?
- Žilina, Ružomberok i Bistrica. Mi gostujemo Slovanu, jednom od favorita prvenstva, ali nadam se da ćemo zatvorenijom varijantom uspeti da ostanemo neporaženi.
Ima li, uz vas, još poznatih trenera?
- Trenutno nema. Radili su ovde Hrvat Kranjčar, Vermezović, Kurčubić... Sada je na meni da osvetlam obraz srpskog fudbala – ističe Đurović.
Ne sumnjamo da će veliki borac i svojevremeno ljubimac beogradske Marakane iz slavnih igračkih vremena to i uspeti.
Orilo se nekad sa severa: Đurović Žare...


MOJ TIP
ŽILINA – ZLATE MORAVCE     1
RUŽOMBEROK – PREŠOV     1
Senica – Trnava     X2
Nitra – Dubnica     X
BISTRICA – D. STREDA     1
Slovan – Košice     1X